Saturday, August 6, 2011

The fence-wood

I took the train to my folks. It was "Gay pride" in Amsterdam so a lot of pink was coming to town. I've seen plenty of pink and I'm not convinced that having "Gay games" (sports event for gays only) or a gay pride canal parade (lots of floats with more or less dressed gay folks) is doing the gay community any good. If you wanna be accepted and all that, then stop profiling yourself as something so bloody special...

Anyway, I went to my folks coz I had to cut some wood. This wood to be exact.

I turned it into bits and pieces for a little fence door to keep the hallway-pissers out.

Later on I went to the DIY store and got myself a B&D Workmate. I want one. I NEED one! ;-)

And then it rained...

3 comments:

Marco said...

Hoi Vincent,

Ik las je blog vandaag en ik was geschrokken van je commentaar over Gay Pride en Gay games. Iedereen zijn eigen mening natuurlijk en ik heb even getwijfeld of ik hier op moest reageren, maar ik wilde je graag laten weten wat zoiets met mij doet.

Deze events hebben, in mijn ogen, wel degelijk een functie. Zoals je misschien weet is het slecht gesteld met de homoacceptatie binnen Nederland en daar buiten. Homojongeren hebben het moeilijk met hun coming-out op school en het afgelopen jaar is het geweld tegen homo's schrikbarend toegenomen. Deze events, zoals de canal parade van gisteren, zorgen voor veel (serieuze) media-aandacht en zorgen voor een maatschappelijke discussie. Ik ben dan ook trots dat ik daar gisteren een steentje aan bij heb mogen dragen: even een dagje "bloody special".

Groet, Marco

Vincent said...

Hoi Marco,

Sorry dat je zo geschrokken bent! Laat ik beginnen met zeggen dat ik heel erg voor acceptatie van gays ben en dat ik de agressie tegen deze groep mensen vreselijk vind.

Media aandacht en maatschappelijke discussie doet de acceptatie hopelijk goed.

Ik besef me nu dat de "Gay pride" wellicht meer omvat dan de boten parade terwijl het me feitelijk enkel daar om ging. Ik heb wel wat vraagtekens bij deze wijze van het verkrijgen van aandacht.

En voor wat betreft de gay games, waarom nu weer apart? Plaatsen ze zich weer in een hokje terwijl ze dat juist niet willen volgens mij... Zou racisme ook worden terug gedrongen door "Colour games" te organiseren?

Ik heb het goed voor met de gay community maar ik betwijfel of de gekozen aanpak werkt, dat is alles. Ik hoop dat het werkt en dat ik het fout heb...

Gr,V :-)

Marco said...

Hoi Vincent,

De gay games heeft naar mijn mening hetzelfde effect als de canal parade. Het krijgt veel aandacht en wakkert ook discussies aan in het buitenland waar homoseksualiteit ongewoon wordt gevonden of zelfs strafbaar.

Ik heb twee weken geleden meegedaan aan de Eurogames (een soort Europese versie van de Gay Games) en ik kreeg van mensen hetzelfde commentaar: "Waarom moet het nu weer apart?" Een medesporter had hier een mooi antwoord op: "Omdat dat het hier kan!" Vele homosporters in bepaalde landen zouden nooit mee kunnen doen aan dit soort toernooien in hun eigen land (als ze al georganiseerd zouden worden).

Bij de olympische spelen gaat het voornamelijk om de sport, maar ook om de ontmoeting tussen atleten onderling. Zo is dat ook met de Gay Games: sporters ontmoeten elkaar tijdens een sporttoernooi en kunnen zichzelf zijn zonder te moeten voldoen aan de (hetero)norm. We hadden desnoods een groot internationaal Homo IT-project kunnen organiseren. Dan hadden de it-ers samen een project gedaan en elkaar kunnen ontmoeten. Misschien is dan wel een sporttoernooi makkelijker te organiseren.. ;-)

Anyway, ik geloof dat dit soort evenementen bijdraagt aan de homo-acceptatie. Je hoeft het niet leuk te vinden dat de stad een middag plat ligt. Ik zorg dat zelf ook de stad uit ben tijdens Koninginnedag, maar ik vind wel dat het gevierd moet worden. Misschien niet helemaal de juiste vergelijking, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.

Groet, Marco